Meetdata aanvragen - Grootverbruik (GV)
Inhoudsopgave
Voor aanvragen van het grootverbruik data is het afhankelijk van welk meetbedrijf je hebt. Onderstaand zie je welke actie(s) je kan ondernemen om de meetdata op te vragen.
Tip: Betreft de aanvraag meer dan 10 EAN’s?
Dan kost het waarschijnlijk veel tijd om deze 1 voor 1 uit te zoeken. Draai een export uit met de betreffende EAN’s en lever deze in een Excel-bestand aan bij het meetbedrijf.
Data aanvragen via API:
Anexo - Data aanvragen (API)
-
Stuur een e-mail naar Anexo via support@anexo.nl met het verzoek om de EAN(’s) toe te voegen aan de API-koppeling met Energiemissie.
→ Zorg ervoor dat je ook de machtiging van de klant/reseller meestuurt. -
Zodra je een reactie hebt ontvangen van Anexo waarin staat dat de meter is gekoppeld aan de API, dien je contact op te nemen met support@energiemissie.
→ Vraag het supportteam of zij het meetbedrijf kunnen verbinden met de juiste organisatie, aangezien de EAN('s) nu aan de API-koppeling zijn toegevoegd. -
Indien je een reseller bent, zal het supportteam je vervolgens op de hoogte stellen dat je meters kan verladen. Bij directe klanten zorgt het supportteam dat de meters verladen worden en zal het een terugkoppeling geven wanneer de data binnen is.
Fudura - Data aanvragen (API)
-
Stuur een e-mail naar Fudura via info@fudura.nl met het verzoek om de EAN(’s) toe te voegen aan de API-koppeling met Energiemissie.
→ Zorg ervoor dat je ook de machtiging van de klant/reseller meestuurt. -
Zodra je een reactie hebt ontvangen van Fudura waarin staat dat de meter is gekoppeld aan de API, dien je contact op te nemen met support@energiemissie.
→ Vraag het supportteam of zij het meetbedrijf kunnen verbinden met de juiste organisatie, aangezien de EAN('s) nu aan de API-koppeling zijn toegevoegd. -
Indien je een reseller bent, zal het supportteam je vervolgens op de hoogte stellen dat je meters kan verladen. Bij directe klanten zorgt het supportteam dat de meters verladen worden en zal het een terugkoppeling geven wanneer de data binnen is.
Joulz - Data aanvragen (API)
-
Stuur een e-mail naar joulz via fm_joulz_datadiensten@joulz.nl met het verzoek om de EAN(’s) toe te voegen aan de API-koppeling met Energiemissie.
→ Zorg ervoor dat je ook de machtiging van de klant/reseller meestuurt. -
Zodra je een reactie hebt ontvangen van Joulz waarin staat dat de meter is gekoppeld aan de API, dien je contact op te nemen met support@energiemissie.
→ Vraag het supportteam of zij het meetbedrijf kunnen verbinden met de juiste organisatie, aangezien de EAN('s) nu aan de API-koppeling zijn toegevoegd. -
Indien je een reseller bent, zal het supportteam je vervolgens op de hoogte stellen dat je meters kan verladen. Bij directe klanten zorgt het supportteam dat de meters verladen worden en zal het een terugkoppeling geven wanneer de data binnen is.
Kenter - Data aanvragen (API)
- Stuur een e mail naar support@energiemissie.nl
met je klantnummer en het verzoek om een Kenter koppeling voor jouw EANs. - Energiemissie Support vraagt in het Kenter portaal de machtiging aan en laat je weten zodra deze klaar staat om te bevestigen.
- Log in op het Kenter portaal en bevestig de machtiging. Na bevestiging kan Energiemissie Support de meetdata inladen. Je ontvangt een bericht zodra de data binnenkomt.
- Indien je een reseller bent, zal het supportteam je vervolgens op de hoogte stellen dat je meters kan verladen. Bij directe klanten zorgt het supportteam dat de meters verladen worden en zal het een terugkoppeling geven wanneer de data binnen is.
TUMS - Data aanvragen (API)
-
Stuur een e-mail naar TUMS via info@tumsbv.nl met het verzoek om de EAN(’s) toe te voegen aan de API-koppeling met Energiemissie.
→ Zorg ervoor dat je ook de machtiging van de klant/reseller meestuurt. -
Zodra je een reactie hebt ontvangen van TUMS waarin staat dat de meter is gekoppeld aan de API, dien je contact op te nemen met support@energiemissie. Vraag het supportteam of zij het meetbedrijf kunnen verbinden met de juiste organisatie, aangezien de EAN('s) nu aan de API-koppeling zijn toegevoegd.
-
Indien je een reseller bent, zal het supportteam je vervolgens op de hoogte stellen dat je meters kan verladen. Bij directe klanten zorgt het supportteam dat de meters verladen worden en zal het een terugkoppeling geven, als de data binnen is.
Innax - Data aanvragen (API)
-
Stuur een e-mail naar Innax via customerservice@innax.nl met het verzoek om de EAN(’s) toe te voegen aan de API-koppeling met Energiemissie. Zorg ervoor dat je ook de machtiging van de klant/reseller meestuurt.
-
Zodra je een reactie hebt ontvangen van Innax waarin staat dat de meter is gekoppeld aan de API, dien je contact op te nemen met support@energiemissie. Vraag het supportteam of zij het meetbedrijf kunnen verbinden met de juiste organisatie, aangezien de EAN('s) nu aan de API-koppeling zijn toegevoegd.
-
Indien je een reseller bent, zal het supportteam je vervolgens op de hoogte stellen dat je meters kan verladen. Bij directe klanten zorgt het supportteam dat de meters verladen worden en zal het een terugkoppeling geven, als de data binnen is.
Data aanvragen via CSV (Excel):
Vattenfall Warmte - Data aanvragen (CSV)
Stuur een mail naar meetbedrijf@vattenfall.nl met het volgende verzoek:
Graag wil ik de dagelijkse meetdata voor de onderstaande EAN ('s) per e-mail aangeleverd krijgen op; vattenfall@energiemissie.nl via het afgesproken format.
Hierbij ook graag de historische meetdata beschikbaar stellen via hetzelfde bestand.
EAN('s):
..
..
Wij zullen dan de data verwerken zodra wij deze ontvangen op vattenfall@energiemissie.nl.
→ Indien Vattenfall heeft aangegeven dat zij de data hebben verstuurd en de data is na 48 uur nog niet zichtbaar in de portal, neem dan contact op met support@energiemissie.nl. Het supportteam kan dan controleren of de data juist is aangeleverd.
Groendus (voorheen EMB2020) - Data aanvragen (CSV)
Stuur een mail naar Groendus (datadesk@groendus.nl) met het volgende verzoek:
Graag wil ik de dagelijkse meetdata voor de onderstaande EAN ('s) per e-mail aangeleverd krijgen op; emb2020@energiemissie.nl via het afgesproken format.
Hierbij ook graag de historische meetdata beschikbaar stellen via hetzelfde bestand.
EAN('s):
..
..
Ennatuurlijk - Data aanvragen (CSV)
Wij zullen dan de data verwerken zodra wij deze ontvangen op emb2020@energiemissie.nl.
→ Indien Groendus heeft aangegeven dat zij de data hebben verstuurd en de data is na 48 uur nog niet zichtbaar in de portal, neem dan contact op met support@energiemissie.nl. Het supportteam kan dan controleren of de data juist is aangeleverd.
Stuur een mail naar Ennatuurlijk (meetdata@ennatuurlijk.nl) met het volgende verzoek:
Graag wil ik de meetdata voor de onderstaande locaties aangeleverd krijgen op ennatuurlijk@energiemissie.nl in het overeengekomen format. Graag vermelden: "Export - Energiemissie".
EAN code:
Adres + postcode:
Klantnummer:
Wij zullen dan de data verwerken zodra wij deze ontvangen op ennatuurlijk@energiemissie.nl.
→ Indien Ennatuurlijk heeft aangegeven dat zij de data hebben verstuurd en de data is na 48 uur nog niet zichtbaar in de portal, neem dan contact op met support@energiemissie.nl. Het supportteam kan dan controleren of de data juist is aangeleverd.
Niet in staat om te vinden wat je zoekt?
Neem contact op met de Energiemissie servicedesk.
✉️ : support@energiemissie.nl
☎️ : +31 85 016 0126